Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
 
Меню сайта
Міні-Чат
200

Каталог статей

Головна » Статті » Уроки ЦЗ » Уроки ЦЗ

Ток-шоу «Тероризм – глобальна проблема людства»

Класна година

 

Тема. Тероризм – глобальна проблема людства

Мета: Ознайомити учнів з поняттям тероризм, його видами, з основними принципами протидії тероризму; розвивати навички учнів діяти в екстремальних ситуаціях; навчитися самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також навчитися протистояти і вижити при терористичних актах, виховувати почуття відповідальності, вольові якості, самовпевненість; спостережливість.

Обладнання: комп’ютер, презентація з теми, пірамідки червоного, зеленого та жовтого кольору, три великих кола з обрамленням кольору червоного, зеленого, жовтого, картки з завданням.  

Тип уроку: урок ток-шоу.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вступне слово вчителя. Добрий день, дорогі друзі та гості! Ми вітаємо всіх на нашому Ток-шоу «Тероризм – глобальна проблема людства».

(звучить музика)

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Вчитель. Тероризм ... Проблема нашого часу ... Людина так влаштована, що до всього звикає. Звикли і ми: десь підірвали автобус, будинок, потяг; загинули або поранені 2, 5, 20, 50 чоловік. Газети, радіо, телебачення повідомляють, повторюють, а ми спокійно і часто байдуже слухаючи, при цьому п'ємо чай, їмо, вирішуємо свої проблеми, а потім так само байдуже перемикаємо кнопку ... нас це не стосується. І кожен думає: зі мною це не станеться, не хочу слухати, набридло. І тільки коли вибухне поруч чи постраждає хтось близький, знайомий, ми приходимо до жаху.

Отже, ми починаємо… (звучить музика)

 

ІІІ. Основна частина уроку

1. Повідомлення мети уроку

Вчитель. Сьогодні ми дізнаємося більше про тероризм, його прояви та різні види тероризму, виразимо своє ставлення до цієї проблеми і навчимося правильно діяти в різних небезпечних ситуаціях. На наше ток-шоу ми запросили експерта, ідеолога та представника МНС, а також всіх нас очікує сюрприз. Наша студія поділена на три сектори: зелений, червоний, жовтий. Перед початком обговорення пропоную висловити кожному сектору свої асоціації до слова тероризм: зелений сектор – іменники, червоний сектор – прикметники, жовтий сектор – дієслова. (2 хвилини. Озвучення результатів, прикріплення кіл до дошки).

 Дійсно, слово тероризм викликає жахливі асоціації. Давайте запросимо нашого гостя-експерта з питань тероризму, який надасть нам довідку, що таке тероризм. (Лунає музика, виходить експерт і сідає на стілець)

Вчитель. Добрий день … Поясніть нам, будь ласка, що означає слово «терор».

 Експерт . Слово terror (від латинського "жах") існує з незапам'ятних часів.

 Вчитель. Ми так багато вже говорили про тероризм, поясніть, нарешті, значення цього поняття.

Експерт. ( Слайд 1) Тероризм - це злочинна діяльність, яка полягає в породженні серед людей страху, невпевненості у своїх можливостях, у своїй країні, у своєму керівництві шляхом організації вибухів, вбивств, захоплень заручників і загроз.

Супротивники миру та злагоди витрачають величезні гроші на те, щоб підкупити злочинців, озброїти їх і організувати терористичні акти. Саме тому звучать вибухи, падають літаки, гинуть люди. Це нерідко відбувається в областях, населених численними народами. Розрахунок терористів робиться на те, щоб роз'єднати і посварити людей різних національностей, зробити їх ворогами.

Вчитель. Отже, тероризм - це злочин, спрямований на процес прийняття державних рішень, що використовує у якості головної зброї страх людей, що викликаний вибухами, підпалами, вбивствами. Пропоную аудиторії обговорити таке питання: чи може тероризм існувати, якщо він не буде викликати страху у людей? (Слайд 3. обговорення питання)

Вчитель. Так, саме страх - основна мета терористів. Як же відрізнити тероризм від інших видів злочинності?

Експерт.(Слайд 2) Від інших злочинів тероризм відрізняється двома рисами:

1) застосуванням чи погрозою застосування насильства (убивств, захоплень в заручники людей, вибухів різних об'єктів тощо) для породження в суспільстві страху, неспокою і незадоволеності своєю безпекою;

2) ці дії спрямовані на те, щоб через страх і незадоволеність людей впливати на прийняття політичних рішень представниками місцевої та державної влади.

 

Вчитель.. Ну а зараз давайте обговоримо деякі ситуації, які отримав кожен сектор. Вам треба ознайомитися з цією ситуацією й зробити висновок, чи належить вона до тероризму чи до злочину і чому ви так вважаєте. (обговорення ситуацій)

 Вчитель. А тепер я хочу запросити нашого наступного гостя-ідеолога, який розкаже про види тероризму. (Лунає музика, виходить ідеолог і сідає на стілець)

 

 Ідеолог. Сучасний тероризм в значній мірі пов'язаний з політикою, національними відносинами, релігією, злочинними співтовариствами і т. п. Цей зв'язок дістав відображення в існуванні різних видів тероризму, до яких відносять політичний, націоналістичний, релігійний, кримінальний. (Слайд 4) В даний час тероризм виступає у формах: - міжнародного (терористичні акти, що мають міжнародний масштаб); та внутрішнього (терористичні дії, спрямовані проти уряду, будь-яких політичних угрупувань всередині країни або мають мету дестабілізації внутрішньої обстановки). (Слайд 5) За кількістю застосованих сил і засобів тероризм поділяють на Індивідуальний, Груповий, Масовий. (Слайд 6)

 Терористичні акти відбуваються в наступних формах: 1) вибухи в житлових будинках, літаках, потягах, переходах і електричках в метро, ​​автобусах, 2) захоплення людей в заручники в літаках, школах, лікарнях, театрах, 3) вбивство політичних діячів, людей які користуються популярністю в суспільстві; 4) захоплення літаків і використання їх як величезні бомби, 5) підпали житлових будинків, транспортних засобів; 6) знищення майна, що веде до нанесення великої шкоди; 7) загроза вибухів важливих і небезпечних об'єктів (наприклад, атомних електростанцій, гребель на водоймах. (Слайд 7-10)

 

Вчитель. Дякую. Проходьте до нашої аудиторії. А зараз я запрошую до нас у студію представника МНС, який нам розкаже про теракти останніх часів та допоможе з’ясувати правила поведінки в екстремальних ситуаціях. (Лунає музика, виходить представник МНС і сідає на стілець)

Добрий день! Скажіть, чи ведеться вашою службою статистика стосовно усіх терористичних актів за останній період?

 

Представник МНС. Так. Така статистика ведеться. Зараз перед вами діаграма, в якій червоним позначена кількість терористичних актів за рік. Пік терористичної активності за період з кінця 90-х років до середини 2000-х припадає на 1999 та 2004 роки, коли в усьому світі відбулося понад 600 терористичних актів. Тільки в 1990 р. терористи здійснили свою діяльність в 73 країнах, а в 1995 р. 440 терористів атакували цілі в 51 країні. До початку 90-х рр.. в світі діяли близько 500 терористичних організацій і груп різної екстремістської спрямованості. За десять років своєї діяльності вони здійснили 6500 актів міжнародного тероризму, під час яких загинули 5 тис. чоловік, постраждали понад 11 тис. чоловік. Тільки в 2000 р. в світі було скоєно 423 терористичних акти, що на 8% більше, ніж у 1999-му. У 2001 р. зросла також кількість жертв терактів: 405 осіб загинули та 791 отримали поранення. (Слайд 11)

 

Вчитель. Картина жахлива. Михайло, не могли б ви нагадати нам деякі із цих подій.

 

Представник МНС. Давайте пригадаємо деякі з них.

8 серпня 2000року - вибух у підземному переході на Пушкінській площі в Москві. Загинули 13 людей, 61 людина поранена. Саморобний вибуховий пристрій потужністю 800 грамів в тротиловому еквіваленті було начинено гвинтами і шурупами. Бомба була залишена в господарській сумці поряд з торговим павільйоном. (Слайд 12)

Вранці 11 вересня 2001 року дев'ятнадцять терористів, розділившись на чотири групи, захопили чотири рейсові пасажирські авіалайнери. Терористи спрямували два з цих лайнерів в башти Всесвітнього торгового центру, розташовані в південній частині Манхеттена в Нью-Йорку. У результаті цього обидві вежі обвалились, викликавши серйозні руйнування прилеглих будівель . Третій літак був направлений в будівлю Пентагону, розташованого недалеко від Вашингтона. Пасажири і команда четвертого авіалайнера спробували перехопити керування літаком у терористів, літак впав у полі біля міста Шенксвілл в штаті Пенсільванія. Крім 19 терористів, в результаті атак загинули 2974 людини, ще 24 зникли. Більшість загиблих були цивільними особами. (Слайд 13)

23 жовтня - 26 жовтня - теракт на Дубровці - група чеченських бойовиків захопила понад 900 заручників у будівлі Театрального центру на Дубровці (Москва). Всі терористи були знищені в ході штурму будівлі, заручники звільнені, але більше 120 людей загинули. (Слайд 14)

31 серпня 2004 р.- жінка-смертниця привела в дію вибуховий пристрій біля станції метро «Ризька» (Москва). Загинуло більше 10 осіб, і ще 50 отримали поранення і були госпіталізовані. (Слайд 15)

1 вересня - 3 вересня 2004 рік - терористичний акт в Беслані - група терористів захопила понад 1300 заручників у будинку школи № 1 у Беслані (Північна Осетія). У результаті теракту загинуло близько 350 чоловік, половина з них - діти. Понад 500 поранено. (Слайд 16)

У московському аеропорту "Домодєдово" 24 січня 2011 року був здійснений теракт. Близько 16:32 смертник активував вибуховий пристрій, перед цим крикнувши: "Я вас всіх вб'ю!". Загинули, за даними Міністерства охорони здоров'я РФ, 35 осіб, серед них 1 громадянка України. Постраждали, за різними даними, від 128 до 180 чоловік, 41 з них знаходиться у важкому стані. (Слайд 17)

11 квітня 2011 року - вибух на станції «Жовтнева» у Мінську. Приблизно 200 осіб постраждало, 12 загинуло.

 

Вчитель. Михайле, всі перелічені теракти належать до якого виду?

 

Представник МНС. Всі ці терористичні акти належать до націоналістичних, крім останнього у Мінську. Він, за словами експертів, носить політичний характер.

 

Вчитель. Дякую вам, Михайле. Але це далеко не всі терористичні акти, які потрясли весь світ , цей список можна продовжувати і продовжувати. І якщо скласти число жертв від терактів, то цифра буде жахливою.

 Ну і нарешті наш довгоочікуваний сюрприз. Я запрошую до нас у студію людину, яка була свідком останнього теракту у Мінську, Погребака Дмитра. (Лунає музика, виходить свідок і сідає на стілець)

 Добрий день! Розкажіть, як ви стали свідком останніх подій у Мінську?

 

Свідок. Я повертався з роботи додому. Вибух відбувся на пероні метрополітену коли зустрілися два вагони, у цей момент я побачив яскравий спалах та відразу утворилася задимлена хмара. Я не зрозумів, що сталося. Люди почали вибігати, я побіг за ними. Біля виходу я побачив чоловік 8, які перегородили його, вони були поранені та стогнали. Я ще подумав, не можу по ним топтатися. Почекав поки вибіжать із сусідніх дверей, підхопив якогось парубка та вибіг на вулицю.

Вчитель. У нас є питання до свідка.

 Питання з залу. Говорять, що вибух був дуже великої сили, яким чином вам вдалося залишитися живим?

 

Свідок. Я був дуже далеко від місця вибуху і дуже швидко зреагував, що треба дістати хустку з кишені та дуже швидко бігти разом з натовпом до виходу.

 

Вчитель. У нас є ще одне запитання.

Питання з залу. Говорять, що люди допомагали постраждалим вибиратися з метрополітену, мабуть, спецслужби прибули на місце дій не- своєчасно?

 

 Свідок. Вже приблизно через 10 хвилин після вибуху біля виходу стояли десятки карет швидкої. Бійці МНС, пожежні та міліція збігали вниз по непрацюючому ескалатору. І лікарі і рятувальники працювали дуже швидко та злагоджено.

 

Вчитель. Дякуємо вам, Дмитро, ви можете присісти. А у мене запитання до аудиторії. А чи варто нам боятися терористів та терористичних актів? (Слайд 18 бесіда з учнями.)

 

Репліка із залу. На території України поки що не було терористичних актів у повному розумінні цього слова, але я думаю, що ми повинні вміти правильно себе вести і намагатися не виказувати страху.

Вчитель. Дійсно виказувати свій страх не треба, треба знати, як же себе поводити. Все мирне населення планети сподівається, що коли-небудь це закінчиться і слово «тероризм» зникне зі словника назавжди. Але поки що ми повинні навчитися протистояти цьому явищу. Я знову звертаюся до нашої аудиторії давайте спробуємо дати відповіді на такі питання.

Що робити, якщо в приміщенні, де знаходяться заложники і терористи потрапила газова шашка?
(Впасти на підлогу. Якщо є яка-небудь волога тканина, накрити  нею обличчя, щоб легше дихати. Якщо немає води, то можна використати власну сечу)

 Що робити, якщо терорист намагаючись врятувати власне життя, приставив до скроні пістолет?
(Тільки одне, виконувати всі вимоги терориста й очікувати, коли вас визволять. Ваша  головна метаврятувати власне життя).
 Якщо на людину була причеплена вибухівка, які знаки треба подавати?
(Спеціальних знаків немає, але вбудь-якому випадку, якщо на вас вибухівка, потрібно без паніки голосом або рухом руки дати про це зрозуміти представникам спецслужб. Якщо ви навіть тихо будете повторювати « На мені бомба…», то вас почують ).

 Що робити, якщо ти опинився під завалом?
(Необхідно знайти вільне місце, якщо є можливість пересуватися. По можливості, якщо під рукою є обламки столу, парти, спробувати закріпити те, що знаходиться над вами, та очікувати. Не треба намагатися самостійно вибратися з-під уламків. Кожний час установлюється хвилина мовчання. Коли припинили працювати різні механізми, необхідно голосно кричати, повідомляючи про себе).

Вчитель. Таких ситуацій дуже багато і всі вони різні. Давайте розглянемо ще деякі з них. Я пропоную зіграти в гру «антивірус». Кожний сектор отримав лист – рекомендацію, як поводитися у надзвичайних обставинах, але в кожному листі є зайві дії. Я прошу аудиторію переглянути ці рекомендації та викреслити помилки. (3 хвилини. Учні зачитують правильні відповіді, листівки вивісити на дошці).

 

Вчитель. Давайте підведемо підсумок. Що є головною метою кожного з вас? (відповіді учнів) Як треба поводитися з підозрілими предметами? (відповіді учнів) Куди треба повідомити про підозрілий предмет або підозрілих людей? (відповіді учнів) І як же треба поводитися, якщо ви все ж таки виявилися заручником? (відповіді учнів)Тепер я пропоную кожному сектору оформити листівку-памятку, в яку ви запишете ці правила. (учні маркерами на ватмані записують правила і прикріплюють на дошку)

 

1. Пам'ятайте: ваша мета - залишитися живим.

2. Не чіпайте, не відкривайте, не пересувайте виявлені підозрілі предмети, так як це може призвести до вибуху.

3. Повідомте дорослим або до міліції за телефоном 102.

4. Якщо ж ви все-таки стали заручником ,не допускайте дій, які можуть спровокувати терористів до застосування насильства або зброї.

 

ІV. Підсумок уроку

  Вчитель. Отже, підведемо підсумки .Боятися тероризму не можна, тому що життя під страхом смерті дуже важке , і саме цього домагаються терористи, але потрібно бути в будь-якій ситуації дуже обережним і пам’ятати загальні правила, які ми щойно вивели.

А зараз проведемо голосування. У кожного з вас є по дві картки червоного і зеленого кольору. Якщо ви вважаєте, що тема нашого ток-шоу «Тероризм – глобальна проблема людства» є актуальною і її треба обговорювати ще неодноразово, підніміть червону картку. На той випадок, якщо ви вважаєте ,що ця тема не цікава і її зовсім не треба обговорювати, підніміть зелену картку. (Підрахунок та повідомлення результатів)

Наше ток-шоу добігло кінця. Дякую гостям у нашій студії, які дуже добре розповіли нам про «тероризм», дякую нашій аудиторії, яка допомогла в обговоренні складних питань, дякую нашим фоторепортерам, і всім, хто допомагав створювати наше шоу.

Дякую всім! До побачення! (звучить музика)

 

 Додаток 1.

Ситуація 1.

Бізнесмен Аліков повинен був повернути своєму колишньому компаньйонові велику грошову суму боргу. Але віддавати не хотів. Замість цього він вирішив скоїти злочин. Зв'язавшись з бандитами, він попросив їх за гроші вбити колишнього колегу.

Ситуація 2.

14 червня 1995 у м. Будьонівську група людей захопила лікарню. У заручниках опинилися понад дві тисячі осіб. У ніч на 17 червня розпочався штурм захопленої лікарні, і бойовики почали відступати до кордону, взявши з собою більше двохсот жінок і дітей. У результаті цього загинули 130 ні в чому не винних мирних жителів, понад 400 чоловік отримали поранення.

Ситуація 3.

9 травня 2002 у м. Каспійську (Дагестан) йшла демонстрація, присвячена Дню Перемоги. Коли святкова колона вийшла на площу, спрацював вибуховий пристрій. У результаті загинули 41 чоловік, 107 учасників мирної святковій демонстрації були поранені.

   Презентация

 
 
Категорія: Уроки ЦЗ | Додав: Школа9 (27.01.2013)
Переглядів: 1689 | Теги: Ток-шоу «Тероризм – глобальна пробл | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Поздоровлення
Погода
Погода у Лисичанську

Copyright Sch9 © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz