Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
 
Меню сайта
Міні-Чат
200

Каталог статей

Головна » Статті » Уроки ЦЗ » Уроки ЦЗ

класна година Тероризм – загроза суспільству

Лисичанська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №9 

 

 
 

підготувала та провела

класний керівник 7 класу

Сербин Олена Володимирівна

 

 

15 квітня 2011р.
Тема. Тероризм – загроза суспільству

Мета. Розкрити суть поняття «тероризм», сформувати уміння діяти у випадку терористичного акту; навчитися самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також навчитися протистояти і вижити при терористичних актах, виховувати почуття відповідальності, вольові якості, самовпевненість; спостережливість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Тема і мета уроку

Вчитель: Сьогоднішню тему уроку я не буду формулювати самостійно. Для формулювання теми звернемося до пісні.

(Звучить уривок з пісні про Беслан)
 
  

Вчитель: Як ви вважаєте, про яку подію ця пісня?

Вчитель: Який зміст вклав автор і композитор в цю пісню?

Вчитель: Дуже сумно знати, що є настільки бездушні люди, які інтереси свої і свого народу ставлять вище за життя дитини

Вчитель питає: Чи можна було б запобігти цього теракту в Беслані?

Вчитель. Для того, щоб вижити в терористичному акті, треба вміти самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також вміти зберегти своє життя. Треба знати про тероризм все, для того щоб йому протистояти. Так давайте з вами зробимо висновок. Тема сьогоднішнього уроку цивільного захисту - «Тероризм – загроза суспільству» (Слайд 1)

Вчитель: Для того, щоб сформулювати мету нашого уроку, я пропоную двом учням мені в цьому допомогти.

Вчитель виходить із помічниками з класу, одягає їм чорні маски, коротко пояснює, що вони повинні робити.

Терористи гамірливо вриваються до кабінету з криками: «Нікому не рухатись! Руки за голову! Ви захоплені!»

Вчитель питає: Щоб ви зробили в такій ситуації? Ваші дії?

Для того, щоб вижити в цій ситуації, треба бути готовим в першу чергу психологічно.

Залишиться живий той, хто виконав такі дії:

1)    Виконував всі вимоги терористів.

2)    Не акцентував на собі увагу терористів.

3)    Все робив для того, щоб залишитися живим, бо життя - це найдорожче, що є у людини.

Тому мета нашого уроку - навчитися діяти у випадку терористичного акту, самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також протистояти і вижити при терактах.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вчитель. Що таке «тероризм»? Я пропоную перевірити свої сили в визначенні поняття «тероризму». Із деталей термінологічного конструктора вам треба скласти визначення поняття «тероризм». Готова відповідь викладається на аркуш паперу перед тим, як спікер кожної групи буде відповідати (На це завдання відводиться 5 хв.)

Тероризм (від лат. terror – жах) – суспільно небезпечна діяльність, яка полягає у свідомому, цілеспрямованому застосуванні насильства шляхом захоплення заручників, підпалів, убивств, залякування населення та органів влади з метою досягнення злочинних цілей (Слайд 2)

Вчитель: Тероризм, на жаль, став невід’ємною частиною політичних і економічних процесів в світі, і представляє все більше значну загрозу громадській і національній безпеці. Із одиничних проявів він перетворився на масове явище. Тероризм може поставити під сумнів весь процес подальшого розвитку людства.

Вчитель: Звернемося трохи до історії тероризму. Перший в історії випадок свідомого та систематичного використання терористичної практики було зафіксовано на Близькому Сході у І ст. н.е., коли групи сікаріїв фізично знищували представників єврейської знаті. Тоді ж з’явилася секта мусульман-ісмаїлітів під приводом Хасана-ібн-аль-Сабаха, який перетворив тероризм на головний засіб боротьби з політичною опозицією. Історики стверджують, що тероризм панує на Землі не менше 2 тис. років.

Розвиток тероризму – це наслідок активного розшарування населення.

Три основні ознаки тероризму:

·         застосування або загроза застосування насильства;

·         його політична (ідеологічна, релігійна, етнічна) мотивація;

·         реальними цілями (жертвами) є мирне населення. (Слайд 3)

Сьогодні тероризмом охоплено понад 100 країн світу.

Розглянемо найбільші терористичні акти, які відбулися в сучасному світі.

·      Теракт на території США

11 вересня 2001 року світ був шокований терактами, скоєними підручними Бен Ладена в Нью Йорку. Цього дня пілоти-смертники спрямували пасажирські літаки на башти-близнюки Всесвітнього торгівельного центру, а також на Пентагон. В результаті загинуло близько 7 тис. людей, багато будинків було зруйновано, сильно постраждав престижний діловий район Нью- Йорку Манхеттен. (Слайд 4)

·      Трагедія Норд-Ост в Москві, відбулась 23 по 26 жовтня 2002 року. 40 чеченських бойовиків захопили близько 800 глядачів мюзиклу «Норд-Ост» в будинку Театрального центру на Дубровці (Слайд 5)

·      Терористичний акт на Тушинському аеродромі 5 липня 2003 року в Москві. Теракт було здійснено біля входу на Тушинський аеродром, де в цей час відбувався рок-фестиваль. Вибухнули дві вибухівки. Вибухівки виробили два терориста-смертника. За офіційними даними загинуло 13 і поранено 59 людей. Більших жертв вдалося уникнути тільки тому, що охорона не пропустила цих людей в натовп фестивалю. (Слайд 6)

·      Терористичний акт в Беслані, який трапився 1 вересня 2004 року. Протягом 3 днів терористи утримували в будинку школи № 1 1100 заруч- ників (дітей, їх батьків та працівників школи). Внаслідок теракту загинуло більше ніж 350 чоловік (1% населення міста). Половина загиблих – діти. Більше ніж 500 людей було поранено. Вбито 31 терориста. (Слайд 7)

·      У цьому році,24 січня, стався черговий теракт в Московському аеропорту «Домодєдово». Зі слів слідчої групи, спрацював вибуховий пристрій. У вибухівці знаходився різаний дріт. Вибуховий пристрій скоріше всього було закріплено на тілі людини. Міри безпеки в аеропорту «Домодєдово» були недостатніми. Загинуло 35 чоловік. (Слайд 8)

·      На цьому тижні 11 квітня ввечері, у годину пік, стався вибух у мінському метро. Загинуло 12 людей, поранено 149, 22 знаходяться у тяжкому стані. Обставини трагедії встановлюються (Слайд 9)

 

В Україні, на щастя, ще не було масштабних терактів, але у зв’язку з тим, що сьогодні Україна готується до чемпіонату Європи з футболу 2012 року, в Донецькій області відбуваються планові командно-штабні навчання, які носять антитерористичний характер. Відпрацьовуються практичні дії штабу у випадку екстремальних ситуацій. Сьогодні понад 200 міліціонерів, фахівців СБУ, МНС, підрозділів «Беркуту», пожежників, лікарів і психологів проводять навчання на «Донбас Арені». Існують загрози, що Євро-2012 може стати мішенню для терористів(Слайд 10)

Вчитель: А зараз і ми проведемо теоретичне навчання.

Вчитель вивішує на дошці кластер.

Як діяти в ситуації, коли вас захопили в заручники? У вас на партах є для кожної групи текст про поведінку при захопленні заручників. Кожна група на основі даного тексту виробить дії відповідно до ситуації.

  


Вчитель. А тепер давайте з вами перевіримо, чи не пропустили ви якоїсь важливої інформації при складанні «кластера».

Вчитель. Ви виробляли дії в однаковій ситуації, а зараз кожній групі буде запропонована окрема ситуація, для якої ви будете виробляти правила поведінки.

Розв’язати такі ситуації:

1)    Якщо ви знайшли підозрілий предмет у суспільному транспорті, у під’їзді свого будинку?

2)    Якщо ви отримали повідомлення по телефону, які містять погрози терористичного характеру?

3)    Якщо Ви одержали письмову загрозу?

4)    Як діяти, якщо ви потратили в перестрілку?

 

Особиста безпека людини є сьогодні головною.

Як показало опитування:

-     34% громадян дуже бояться, що жертвами терористів можуть стати вони самі або їх близькі;

-     47% громадян в якійсь мірі побоюються цього;

-     11% ніколи не замислювались над цим;

-     8% впевнені, що теракти не загрожують ні їм, ні їх близьким .

 

Незважаючи на багатий стаж, тероризм ще ніколи не представляв для населення цілих держав такої серйозної загрози. Тому в усіх державах світу громадяни влаштовують акції протесту проти тероризму. В теперішній час у всьому світу нараховується біля сотні терористичних організацій. Більше тисячі дітей із 40 держав світу об’єднуються проти тероризму. На їхніх лозунгах написано: «Нам не потрібен терор і війна, нам потрібні мир і щастя» (Слайд 11)

ІУ. Підсумок уроку.

Репортаж учнів з місця подій.
 
 
Категорія: Уроки ЦЗ | Додав: Школа9 (28.01.2013)
Переглядів: 6124 | Коментарі: 2 | Теги: класна година Тероризм – загроза су | Рейтинг: 4.3/3
Всього коментарів: 2
2  
Дякую за презентацію!

1  
Дякую за цікавий захід

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Поздоровлення
Погода
Погода у Лисичанську

Copyright Sch9 © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz