Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
 
Меню сайта
Міні-Чат
200

Каталог статей

Головна » Статті » Уроки ЦЗ » Уроки ЦЗ

Чорні плями тероризму

Тема. Чорні плями тероризму

Мета. Ввести поняття «тероризм», «терористичні акти» .

Розширювати знання з основних правил особистої безпеки з незнайомими людьми, предметами.

Розвивати здатність орієнтуватися у складних ситуаціях, вміння оцінювати небезпеку та вибирати дії самозахисту. Виховувати спостережливість.

Обладнання: ілюстрації з зображенням небезпечних ситуацій, фотографії з зображенням лікарні, дитячого садочка, школи, магазина, заводів; дерево «Небезпечні об’єкти» , кросворд «Тероризм», пам’ятки , слайди «Чорні плями тероризму».

Хід уроку

І. Організаційний момент

Психонастрій

- Доброго ранку! – мовлю за звичаєм.

- Доброго ранку, - кожному зичу я.

- Доброго дня і гостям бажаємо!

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

-         Як називається сьогоднішній день?

-         Всі ми слухаємо, дивимося і читаємо новини. Підкажіть, з яких джерел ми дізнаємося про новини? (Радіо, телебачення, журнали, газети, Інтернет).

-         Новини бувають різні: добрі, веселі, а бувають навпаки – жахливі.

Наприклад, в одній країні вибухнула потужна бомба, в іншій – захопили заручників, в третій – викрали літак з пасажирами. Які це новини? (Жахливі).

-         Це відбувалося в інших країнах. А чи повинно це нас з вами хвилювати?

-         Чи можемо ми передбачити майбутнє?

-         Передбачити майбутнє неможливо, тому ми повинні бути готові до будь-яких ситуацій.

Тому тема нашого уроку «Чорні плями тероризму». Сьогодні ви дізнаєтесь, що таке тероризм і навчитеся діяти в екстрених ситуаціях.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.    Розповідь учителя з елементами бесіди

Чули ви коли-небудь слова «тероризм», «терор» раніше? Де?

Слово «тероризм» утворилося від слова «терор» - ведення бойових дій проти сторони, яка не воює. Можемо сказати, що тероризм – це злочинна діяльність.

Сьогоднішній урок мені допомагали готувати дві групи нашого класу:

1.Експерти-історики.

2.Актори.

2.Виступ експертів-істориків

Вчитель. Експерти-історики, до вас запитання:

-Які найбільші терористичні акти були в історії?

(Виступ дітей з презентацією)
 

2-3 слайди

1-й учень

11вересня 2001року на території США була здійснена серія терактів. 19 зловмисників захопили 4 літаки і направили їх у місто Нью-Йорк. Два літаки розбилися об хмарочоси-близнюки, в яких на той час працювало багато людей. Третій літак знищив частину Пентагону. Останній четвертий літак – завдяки мужньому опору пасажирів не досяг мети й розбився на полях Пенсільванії біля Вашингтону. В результаті загинуло приблизно 6000 людей.

4 слайд

2-й учень

Трагедія Норд-Ост - терористичний акт у м. Москва на Дубровці, що відбувся 23-26жовтня 2002року.

Більше 800 глядачів прийшло до театру подивитися музичну виставу «Норд-Ост». 40 терористів захопили людей і тримали у заручниках 3 дні. У цій трагедії загинули 130 людей, 700 – постраждало.

5-6 слайди

3-й учень

Терористичний акт в м. Беслан Північної Осетії
 
 
1 вересня 2004 року бойовики захопили школу№1.Три дні терористи тримали більше 1100заручників у школі. Це були переважно діти, їх батьки, працівники школи. На третій день близько о 13 годині у школі пролунав вибух, пізніше виникла пожежа, внаслідок цього часткове руйнування будівлі. В результаті більше 330 людей вбиті, серед яких було 186 дітей. Створено пам’ятник жертвам теракту.

7-8 слайди.

4-й учень

24 січня 2011 року в московському аеропорту «Домодєдово» прогримів вибух.

Загинуло 36 людей. Серед них наша українка Ганна Яблонська – відомий драматург з міста Одеса. Вона прилетіла до Москви, щоб отримати літературну премію…

Вчитель. Терористи намагаються вбити, покалічити, зробити нещасними якнайбільше людей.

3. Створення проблемної ситуації

Уявний портрет терориста

-         Яким уявляєте собі терориста? Складіть словесний портрет. (Людина з бородою, у чорній масці, з автоматом, на поясі ...)

-         Можливо, ви зміните свої думки до кінця уроку.

4.Виступ акторів

СЦЕНКА

Вчитель. Для того, щоб вийти живим з будь-якої небезпеки, треба знати, як правильно діяти. Тому зараз ми з вами потренуємося, як правильно себе поводити в таких ситуаціях. Прошу групу акторів мені допомогти.

Діти, ви зараз побачите сценку. Уважно дивіться, слухайте і спробуйте знайти помилки у діях сім’ї.

Уявіть ситуацію на залізничному вокзалі.

(Дійові особи: батько, мати, дитина, незнайомець)

Незнайомець: Здрастуйте.

Батько: Добрий день.

Н-ць: Ви місцеві?

Батько і мати: (разом) Так.

Н-ць: А які у вас є промислові об’єкти ?

Батько: У нас є «Азот», НПЗ, скляний завод, шахти…

Н-ць: О, це мені підходе. А як до них дістатися?

Батько: Щоб доїхати до заводу «Азот», треба сісти на маршрутку, що їде на Сєвєродонецьк.

Мати: А найшвидше доїхати до Пролетарського скляного заводу.

Н-ць: Підкажіть, чи вільний прохід на територію заводу?

Батько: Через прохідну.

Н-ць: Чи є там охорона?

Батько: так.

Н-ць: На скільки близько можна підійти до території?

Батько: Можна підійти до огорожі … А для чого це вам?

Н-ць: Вибачте, я поспішаю. (уходить швидко)

 

Вчитель. Дякуємо акторам. Сідайте.

Діти, чи помітили ви помилки?

Діти. Помітили, що незнайомець підозріло одягнений (капелюх майже закриває все обличчя, шарф), ставить дивні запитання.

Вчитель. Який висновок повинні зробити з цієї ситуації?

Діти. Не описувати важливі об’єкти, не називати їх чужинцям.

Правило № 1:

НЕ НАДАВАТИ НЕЗНАЙОМЦЯМ НІЯКОЇ ІНФОРМАЦІЇ

5.Створення дерева «Важливі об’єкти»

Вчитель. У сценці актори називали такі об’єкти нашої місцевості : «Азот»,скляний та нафтопереробний заводи.

А чи є ще важливі об’єкти у нашому місті?

Діти. Так. (Лікарні, школи, дитячі садки, ринки, великі магазини…)

Висновок: У нашій місцевості є багато об’єктів, які можуть зацікавити терористів. У школах, лікарнях, заводах, ринках, дитячих садках збираються водночас багато людей. Злочинцям вигідно , коли на терези ставиться життя багатьох людей.

Тому формулюємо

правило №2:

НЕ ПОТРАПЛЯТИ У НАТОВП

ІY. Практична робота

1.    Робота в групах

-         Чи можна зіткнутися з небезпекою, коли її зовсім не очікуєш?

-         Зазвичай так воно і трапляється.

-         Зараз я вас попрошу об’єднатися у групи .

Перше завдання

Потренуємося визначати небезпеку , як себе поводити, якщо випадково ви станете свідком. Чотирьом групам роздаю малюнки:

1)Пакунок у тролейбусі або автобусі

Правило №3 : НЕ торкатися знайдених підозрілих речей.
2) Викрадання дитини 

 Правило № 4 : НЕ брати подарунки від незнайомих людей.

 

Правило № 5 : НЕ сідати в автомобіль до незнайомців.

3)Зловмисники виламують двері 

 

  
 
 
 
 
Категорія: Уроки ЦЗ | Додав: Школа9 (29.01.2013)
Переглядів: 1109 | Теги: Чорні плями тероризму | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Поздоровлення
Погода
Погода у Лисичанську

Copyright Sch9 © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz