Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
 
Меню сайта
Міні-Чат
200

Каталог статей

Головна » Статті » Батькам майбутніх першокласників

Поради психолога батькам майбутніх першокласників

Поради психолога батькам майбутніх першокласників

Підготовка до школипроцес і урочистий, і хвилюючий водночас. І, як недивно цезвучить, складніше у ційситуації мамам і татам, а не самому майбутньомупершокласнику. Часом батьки мучатьсядумкою, чиготовий їхсинокчидонька до першого класу. До того ж напередодні школимайбутні першокласникинерідко задаютьїм питання, на які складно відповістинавіть дорослому. Саметому у ційстатті ми спробуємо відповісти на "недитячі" питаннямайбутніх першокласників і дати поради батькам про те, як підготувати дитину до шкільного життя.

Юрченко Т. М. пропонуєтакі РЕКОМЕНДАЦІЇ для батьків,якихзацікавила дана тема:

Влаштуйтепрогулянкудо школи. Обов'язковопроведітьдитиніневелику екскурсію до школи: походіть по двору і навколо неї, а потім увійдітьвсередину. Бажанопоказати дитині, в якому класі вона буде вчитися, де знаходиться туалет(до речі, якщодитина привченаходити в туалет тількивдома, то не буде зайвимпід час прогулянок по місту поводитиїї в громадськітуалети) та їдальня. Періодично можнаходити гуляти до школи, граючи по дорозі у щось. Так дорога до школи буде завждивикликати хорошіасоціації у малюка.

Збирайте портфель та одягайтеформу. Непоганокількаразів за місяцьпотренуватизбори до школи: нехай першокласник самостійнонадіне шкільну форму. Потім мама аботато, розкидавшийого шкільнеприладдяпо підлозі, покаже, як збирати портфель і щокуди класти.

Грайте в школу. Батьки можутьпосадитидитинусеред іграшок і провести"урок", при цьомупопроситималюкавстати, колимама-"вчителька" входить в "клас", потімсісти за парту, взятивруку ручку, відкритизошит. Так для дитини не будуть незвичнимиці "команди", коли вонапочуєїх у школі, і вона легко їхвиконає. Такождоведеться пояснитипершокласникові, що в школі йогобудутьназивати за прізвищем. Томунеобхіднонавчитийого реагувати і відгукуватися на прізвище,наприкладгрі в школу звертатися неінакше як "Петров","Сидоровін..

Дружимо з годинником. Необхіднопоставити в кімнатімалюка годинник, навчивши його по ньому розбиратися в часі. Це стане в нагоді в школі, наприклад, щоб знати, скільки хвилин є на виконання завдання. Також важливо, щоб малюквмівукладатися в терміни. Для цього слідскластиграфікйогозвичайного дня і повісити навидному місці. А коли малюкбуде, наприклад, малювати, грати абоїсти,можназвернутийого увагу на те, скільки йомущезалишилося часу на цюдію за розкладом.

Вчимося порядку. Нехай у малюказ'являтьсявсілякі папки,коробочки, файлики, і віннавчитьсяскладатитудисвої малюнки, фломастерита іншідрібниці. Розвивати цюнавичкупотрібнозаздалегідь, щоб школяр не бувМашею-растеряшею. До речі, можна розвісити по кімнаті невеликі записочки, наприклад, "акуратноповісь речі на стілець" - це буде сигналомдо дії.

"Доросла" кімната. У кімнатіобов'язково повинно з'явитисящось, що говорило б йому про "доросле" шкільне життя, про зміну його статусу, щоб школяр швидшезвикав. Приміром, той же письмовий стілабо можнавжезараз купитималюковіневелику шкільнудошку з крейдою.

Більше зеленого. Цейколір і стимулюєувагу, і розслабляє. Бажано, щоб в кімнатімалюказ'явилосящось зелене. Психологи кажуть, щотількипісля 7 років у дитини починаютьпрацювати частинимозку, яківідповідаютьза утриманнятіла в одній позі. До 7 років приборкати маленького"зірвиголову" дійсноскладно. Але тим не меншпротягом останньогомісяця до школи батьки можуть потрохурозвивати навичкипосидючості в дитини. Адже в школі без них доведеться непросто.

Шийтечиграйте в шахи. Активнихдівчатокможна навчитишитиабо плести з бісеру, а хлопчиків - грати в шахи, шашки. Бажання виграти у мами чи тата абозшитикрасивуіграшку "переважать" бажання дитинипостійно відволікатися на все підряд і не сидіти на місці (цеспрацює,тількиякщомалюка вдастьсязацікавити). Є ще один спосіб: щодняпротягоммісяцяпропонуватидитині посидітихоча б три хвилини, уважно розглядаючиякусь картинку. При цьомудавати їйякесьзавдання, наприклад, розповісти потім про свої враженнячискластиякусьісторію по цьомумалюнку.

Формуйте позитивний образ школи. Ні в якомуразіне потрібноговоритипершокласникові фрази типу" закінчилося дитинство, почалося дорослежиття" або "не будеш слухативчительку,вона тебе покарає". Так любовдо школи в нього точно невиховати. Добре, якщо б перша вчителька написала листа майбутньомуучневі,розповівши про те, яквони цікавобудутьпроводити час у школі, скільки всього нового він дізнається, як багато друзівз'явиться.Якщодомогтисятворчого підходувід учителя не вдалося, розповісти про все цеповинні батьки. Щевідних вимагаєтьсябільше хороших забавнихісторій з їхшкільногожиття,наприклад, про те, яквони знайшлисвогопершого шкільного друга. Також можнапоказатипершокласниковібатьківськішкільніфотографії.

Не залякуйтеоцінками. Казатидитині про те, що вона повинна приносити тількихороші оцінки заборонено. Тим більше що в1-му класі їх не ставлять.Кращевже зараз завестижурнал досягненьмалюка, щодня записуючитуди коженйогоуспіх, наприклад, "сьогодні малюк сам почистив зуби". Тодівін буде знати, щохороші оцінки - це не єдинійогозаслуги перед батьками і перестанебоятися принести "двійку",колибудеходити до школи.

Жартуйте над дитиною. Наприклад,прізвище - Пузирьов."Для профілактики" образ батьки можуть інодіназиватималюкаПузирабо бульбашка, щоб такіпрізвиськабули для нього на слуху. Тоді в школі вони не будуть для ньогонеприємною несподіванкою.

Більшерольовихігор. В останніймісяцьпотрібноякомога частішезапрошувати дітей у будинок (щекраще- майбутніходнокласників).Хай грають в будь-якірольові ігри: доктор-пацієнт, дочки-матеріабо постановки улюбленихмультфільмів. Саме на основі таких ігордіти вчатьсязнаходитиспільнумовуміж собою.

Не "ліпіть"вундеркінда. За місяцьдо школи не потрібнонамагатися підтягтивсі "хвости", годуючи дитину новою інформацією. Педагоги та психологи не радятьвідточуватиуміннядитини до досконалості, наприклад, вчитиїї читати не 30 слів за хвилину, як годиться першокласникові, а 60. Так, з одного боку, бути лідером середсвоїходнолітківприємно будь-якій дитині, але з іншого - відсутність "конкуренції" вбиваєпрагнення поліпшуватисвої навики. У той час як успіх того ж сусіда по парті - хороший стимул для "відсталого"першокласниканавчитисячитати трохишвидше.

Тренуйтеувагуі не тільки. Наприклад, хороша гра для тренуванняпам’яті і уважності: розкласти на столі десять будь-яких предметів. Нехай малюк уважно подивиться наних протягом 1 хвилини, намагаючисьзапам'ятати якомогабільше, а потім, не дивлячись на стіл, розповість, що там лежить. Щеможназабрати один предмет і замістьньогопокластидругий - нехай скаже, яку річ замінили. Дужедобре тренуватимисленняпрямо під час черговоїпрогулянки. Наприклад, дати дитинітакезавдання: розкластипоняття на складові (варіант: що входить в поняття взуття?), А потім, навпаки,"зібрати" в однеціле, назвавши поняття (варіант: кіт, собака, жираф, ведмідь - хтоце?).

Нарешті, мова. Прочитавши казку на ніч, мама або татоможутьпопроситималюкапереказати почутуісторію і відповісти на декілька нескладнихпитань по ній. Так першокласник навчитьсявисловлювати свою думку, розмірковуватина задану тему і чітковідповідати на запитання.

 

Категорія: Батькам майбутніх першокласників | Додав: Школа9 (13.11.2013)
Переглядів: 539 | Теги: Поради психолога батькам майбутніх | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Поздоровлення
Погода
Погода у Лисичанську

Copyright Sch9 © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz